کاربراتور و طرز کار آن
کاربراتور و طرز کار آن

کاربراتور نام وسیله‌ای در اتومبیل است که وظیفه دارد سوخت مورد نیاز موتور در سیستم‌های کاربراتوری را در کلیه شرایط به نحوی آماده کند که موتور با بهترین شرایط ممکن کار کند [۱] . این وسیله در سال ۱۸۸۵ میلادی توسط کارل بنز اختراع گردید

 

طرز کار کاربراتور [ویرایش]

عامل اصلی کار کاربراتور ایجاد خلأ در روی مجرای خروج سوخت ( ژیگلور ) می‌باشد . ایجاد خلاء براساس دو قانون مهم در مکانیک سیالات بنامهای معادله پیو ستگی و معادله برنولی بوجود می آید. این کار توسط قسمتی از کاربراتور به نام ونتوری یا گلوگاه انجام میگیرد . با باز شدن صفحه گاز هوا توسط سیلندر موتور مکیده شده و به داخل کاربراتور جریان می یابد . در هنگام عبور از ونتوری به علت کاهش مقطع عبور سرعت هوا افزایش یافته و فشار محفظه ونتوری کاهش میابد، و مکشی ایجاد می‌کند که به مراتب از سایر مقاطع کاربراتور بیشتر است . بنابراین چنانچه مجرای سوخت به این قسمت متصل شود، سوخت مکیده شده و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر وارد می‌شود. سوخت به حالت اتمیزه با نسبت استکیومتری با هوا ترکیب می شود

منبع:ویکی پدیا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : گروه اندیشه